Egyre több kutyaiskola indít kifejezetten kistestű kutyák részére tanfolyamot. Mivel érdekel a téma, és a weboldalamra is akartam róla anyagot, ezért elhatároztam, hogy Bambival ellátogatunk az egyik kutyaiskolába.

Cerberos Kutyaiskola bejárat

 Sok jót hallottam róla, ezért a választásom a Cerberos Kutyaiskolára esett. Telefonos egyeztetés után az egyik szombati napon felkaptam Bambit, és elmentünk az iskolába. Bár főként megfigyelni, illetve néhány kérdést feltenni mentem oda, az elején mi is aktívan részt vettünk az órán. Kíváncsi voltam, mennyire tudja teljesíteni Bambi a feladatokat, illetve mit és hogyan érdemes megtanítani neki.

Az egyik szünetben: ahol a kaja osztás van, ott van Bambi is J

  Mielőtt belekezdtünk volna a feladatokba, kis időt kaptak a kutyák, hogy üdvözöljék egymást, és kifutkározzák magukat. Bambinak nagyon tetszett a dolog, imádta, hogy ennyi kutya van körülötte. Ilyenkor mindenkivel sokkal barátságosabb. Minél többször van alkalmunk sok kutyával találkozni, annál engedelmesebb és jobb a viselkedése. Ráadásul a végére egy kutyákkal nem igazán barátkozós papillonnak is sikerült felkeltenie az érdeklődését, addig incselkedett vele.

Bambi bevetésen

  Az órát pórázzal való sétával kezdtük. A gazdák egy sorban felálltak, kutyájuk a bal oldalukon (kivéve nekem, mert én az ellenkező oldalra tanítottam meg), és elindultunk, tartva a sort. A feladat: lassú, normál, és gyors járás alatt a kutyáknak láb mellett kellett menniük. Mivel egy végzős csoporthoz csatlakoztunk, a többieknek már jól mentek a feladatok, mi nehezebben vettük fel a ritmust Bambival, ezért egy kicsit bukdácsoltunk, meg le-le maradtunk. Azon kívül, hogy Bambinak ez az egész még nagyon új volt, valószínűleg azért is jelentett problémát a lépést tartani, mert ő még a kistestűek között is apró, és ami náluk normál tempó, az Bambinál gyors séta, vagy futás. Ettől függetlenül kivitelezhető a dolog, én más parancsszavakat használtam (pl. gyors lépésnél a „futás” utasítást, a lassúnál meg nem mondtam, hogy lassan, mert az neki a normál tempó), és így küszöböltem ki a problémát.

A lassú tempónál szépen tudott jönni mellettem Bambi

Ezután le kellett fektetni a kutyákat, és távolabb menni tőlük, a maradj parancs kiadása után. Kiderült, ezen is csiszolni kell még nekünk. Hozzáteszem, azóta szépen megtanulta, igaz nem feküdve, mert azt nagyon nem szereti, de ha leültetem, ott marad. Úgy gondoltam, ennyi elég volt nekünk, ezért távolabb mentünk, és onnan figyeltük tovább az órát.

 

A későbbiekben a kutyáknak egyenként is teljesíteniük kellett a feladatokat, és gyakorolták a mások melletti elhaladást is. A másokba beleértendő egy nagy testű kutya is, ami szerintem jó ötlet, főleg azoknál a kutyáknál, akik amúgy rosszul viselik a nagytestű kutyák társaságát. Itt van lehetőség nagy kutyákkal is összebarátkoztatni őket, persze nem kötelező.

Nem jelentett gondot a kutyáknak nagy testű társuk jelenléte sem

 

 Az óra vége felé a tanfolyam másik kiképzője vette át a csoport irányítását. Ekkor, az eddigi feladatok mellett, a kutyák körben meneteltek a gazdájuk lábánál, majd tartva a körformát lefeküdtek, és úgy kellett maradniuk egy rövid ideig.

Szépen feküdtek a kutyák a gyakorlat közben

 

Az óra végén leültünk Mézes Dorottyával, a tanfolyamot vezető kiképzővel beszélgetni. Az iskola tevékenységén kívül több kutyás témakört érintettünk, illetve arról is volt szó, hogyan tudnánk egymás munkáját kölcsönösen segíteni.

Mézes Dorottyával, a tanfolyam vezetőjével

 

Nagyon jó ötletnek bizonyult, hogy ellátogattam az iskolába, mert csupa pozitív élménnyel, és hasznos információkkal távoztam. Ez úton is szeretném megköszönni Dorkának a kedvességét és a segítségét.

Ilyen kedves kutyákkal lehet itt találkozni J

 

Még több információ a tanfolyamról a Cerberos Kutyaiskola honlapján, a www.cerberoskutyaiskola.hu -n, illetve a www.csivava.net -en.

A bejegyzés trackback címe:

https://csivava.blog.hu/api/trackback/id/tr701238948

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása