Mintha nem lett volna elég baja Bambinak, elkezdett kopaszodni is. Eleinte nem volt feltűnő, a fokozott szőrhullást a vedlésnek tudtam be, igaz, az előző években ez nem volt jellemző rá. Aztán láttam, hogy itt másról van szó, miután a fülénél, és a feje tetején elkezdett kopaszodni. Ismét irány az orvosi rendelő.

 Most egy másik doktorhoz mentünk, akihez már előzőleg is szerettem volna, mert csivava tenyésztő lévén jól ismeri a fajtát. Elmondtam minden apró részletet, azt is, hogy korábban a másik doktor hormonproblémát diagnosztizált. Feltett pár kérdést, aztán benézett hátulra. Igen szép mennyiségű váladék jött ki a bűzmirigyéből, ami már régóta pangott benne. Na, ezen meglepődtem. Elég sokszor jártunk már ebben a rendelőben, de csak ez az egy orvos nézte meg a bűzmirigyét. Pedig a másik két orvosnak is jeleztem olyan problémákat (szőrhiány a farkán, szánkózás néha), amiből következtetni lehetett volna, hogy baj van odabent.
A kopaszodás a fülek tövében kezdődött, majd a feje tetején is erősen megritkult
 
 Miután az orvos megszabadította Bambit a váladéktól, adott még neki egy szurit, és elmondott mindent, amit tudni kell. Két hét múlva kell kontrollra visszamenni, szükség esetén kap még egy szurit. A hormonprobléma egyenlőre ki lett zárva, mert nagy valószínűséggel a bűzmirigy nem megfelelő ürülése állt a korábbi kis mértékű kopaszodás hátterében is. A vérszegénységgel kapcsolatban is megnyugtatott az orvos, mert azt a stressz is kiválthatja, és Bambi aznap nagyon idegbeteg volt. Megnézte az ínyét is, és nem látott semmi vérszegénységre, vagy keringési zavarra utaló problémát. Kicsit megnyugodtam.
 
 Egy hét telt el azóta, Bambi szőre még mindig hullik, igaz, talán most kisebb mértékben. A kedve viszont jó, ennek örülök, mert akkor nincs nagy baj.

A bejegyzés trackback címe:

https://csivava.blog.hu/api/trackback/id/tr41254944

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása