Nagy örömömre elindult a csivava tanfolyam. Azért írom ezt egyes szám első személyben, mert Bambi egyelőre nem élvezi annyira a hideg miatt. Azért a jutalomfalatok láttán fel-felcsillant a szeme, és lelkesen nézett rám. Hiába, a poci nagy úr. :)

Elsőre eléggé szigorúnak tűntek az órák, és a betartandó szabályok, de látva, hogy már két óra elég volt ahhoz, hogy pozitív változásokat lássunk a kutyusokon, engem meggyőzött. Azért vannak olyan szabályok, amiket nem fogok betartani, például az együtt alvást, mert ezt igazából szeretem és igénylem, de a feladatok nagy részével nem lesz gond. 

Az első órákon a falkavezérré válást, a pórázon sétálást, és a lábhoz igazodást tanultuk, illetve megkezdődött a kutyák szocializálása. Bambi fő baja a dominancia és az agresszió a többi kutya felé, ezért különösen örültem, hogy a szocializációra ekkora hangsúlyt fektetnek. Szegénykém nagyon meg volt szeppenve, amikor erélyesen rászóltak, vagy ráijesztettek egy-egy domináns megnyilvánulásakor, de vette az adást, és az óra végére a harcias amazonból engedelmes kiskutyává vált.

 

A szocializáció egyik része a nagytestű kutyákhoz szoktatás. Ez annyit jelentett, hogy a szabadon engedett csivavák között pár nagytestű kutya is sétált a szocializációs tréning ideje alatt. Ez félelmetesnek hangozhat, és eleinte én is nagyon megijedtem, amikor az egyik hatalmas németjuhász szorosan Bambi mellett elhaladt, de ezek a kutyák tökéletesen ki vannak képezve, és csak járkálnak a többiek között, de nem zavarják őket. Egy idő után Bambi is, én is hozzászoktunk a társaságukhoz. Nem véletlenül írtam azt, hogy én is, mert ezeken az órákon nemcsak a kutyák, hanem a gazdik is képzést kapnak abból, hogyan viselkedjenek bizonyos helyzetekben, például egy nagytestű kutya megjelenésekor. Ha megtanuljuk kezelni ezeket a helyzeteket, és magabiztos gazdái tudunk lenni csivavánknak, akkor egy kölcsönös bizalmon alapuló, boldog és kiegyensúlyozott kapcsolatot alakíthatunk ki pöttöm kedvencünkkel. 

 

Képeket később csatolok a cikkhez, sajnos még nem kaptam meg őket. :(

A bejegyzés trackback címe:

https://csivava.blog.hu/api/trackback/id/tr362715740

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása