Picurka hétfőn lebetegedett. :( Amikor hazaértem, azt vettem észre, hogy bágyadt, a szokásosnál lassabban mozog, aztán a vacsinál ugyan odajött, mint a többiek, de enni már nem akart, csak bánatosan szagolgatta a kaját. Azonnal tudtam, hogy baj van. A kezembe véve éreztem, hogy egyre melegebb, és hányt is egyet, ezért egy itteni baráti házaspár (Harmónia Kutyapanzió tulajdonosai) segítségével elmentünk a közeli ügyeletes kórházba. Mivel Picur vízfejű, nem tudtam, hogy agyi ödéma, vagy bélfertőzésről, gyomorrontásról van-e szó, de igazából mindkettő veszélyes, hiszen a láz és a hirtelen vízveszteség is kiválthatja a vízfejűeknél az agynyomást.csivava-blog-picurka-beteg-3.jpg

Sajnos az ügyeleten eléggé félrekezelték, mint utóbb kiderült. Van ugyan saját laborjuk, de nem csináltak semmilyen vizsgálatot, és csupán a vízfejűségből kiindulva, agyödémára kezelték. Ez a kezelés csak akkor jó, ha valóban agynyomás növekedés okozza a problémát, ha viszont fertőzés, akkor káros, mert még több vizet von meg a szervezettől. Sajnos annyira kétségbe voltam esve, hogy nem tudtam józanul gondolkodni, és az ügyeletes orvosra hagyatkoztam. Bár nem történt tragédia, többet nem engedem, hogy rábeszéljenek olyanra, amiben kételkedem. Tanultam az esetből. Mivel ott olyan labor van, aminek az eredménye fél órán belül megvan, ezért visszamentem reggel néhány vizsgálatot elvégeztetni, és lázat mérni nála. Kezeltetni természetesen nem engedtem. Csináltunk vértesztet, vettek székletmintát, és volt egy spéci gyorstesztjük giardiára, corona- és parvo vírusra. Minden gyorsteszt negatív lett, egyedül a széklet tenyészetre kell várni a hét végéig.

Bambi és Picurka

csivava-blog-picurka-beteg-1.jpg

 A gyors tesztek után Budapestre mentem vele, és egy ismerős orvoshoz vittem Picurkát további kivizsgálásra és kezelésre. Kórokozót még mindig nem találtunk, a babézia is ki lett zárva, de az újabb vérteszt már fehérvérsejt hiányt mutatott, ami nagyon megijesztett. Picurka naponta kapott infúziót, természetesen a vízfejűség miatt csak óvatosan, adtak neki antibiotikumot, Meloxidylt (láz-fájdalom- és gyulladáscsökkentő), és hányáscsillapítót. Mivel magától nem evett, nem ivott, ezért 1-2 óránként fecskendőből erőltettem bele a vizet, és adtam neki vitaminpasztát, naponta kétszer bélflóra helyreállító pasztát, egyszer pedig immunerősítőt. Majdnem két napig nem evett, aztán eleinte a vitaminpasztát, majd a tápot is elkezdte nyalogatni, falatozni belőle. El nem tudom mondani, milyen megkönnyebbülés volt, amikor végre megjött az étvágya. A vizet tovább kellett erőltetnem belé, mert azt még mindig nem akart inni, de most már elértünk oda is, hogy magától iszik.

Amikor simre mutatta a pociját, már tudtam, hogy jobban érzi magát :)

csivava-blog-picurka-beteg-2.jpg

Bár fizikailag sokkal jobban van, a hasmenése nem szűnt meg, még mindig folyékony, és az alacsony fehérvérsejt szám is aggaszt, meg a testhőmérséklete, mert most, hogy jobban belegondoltam, mintha korábban is melegebbnek éreztem időnként. Elképzelhető, hogy néha valami miatt felmegy a hőmérséklete. Most ezt szeretném tesztelni, illetve egy kontroll vértesztet csináltatni, aztán meglátjuk. Az is lehet, hogy nála a testhőmérséklet változás ugyan olyan természetes, mint a nagyagy hiánya, a vese a szokásostól eltérő elhelyezkedése, vagy az epe mérete. Picurka egy nagy talány még most is számomra, nemcsak a fizikai működése, hanem a kis önérzetes személyisége miatt is. Picurka alapból nem engedi magát sokat puszilgatni, és az arcom se tehetem az arcához. Amíg beteg volt, addig viszont mindent engedett, pusziltam, öleltem, cirógattam, de végig arra gondoltam, inkább kapjam vissza az én kis ördögfiókámat, és ne hagyja ezeket, csak gyógyuljon meg.   

A bejegyzés trackback címe:

https://csivava.blog.hu/api/trackback/id/tr916236252

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása