A csivava fajtamentés által kerültem kapcsolatba a Rákosligeti Állatorvosi Rendelőintézettel és munkatársaival, akiknek óriási szerepe van Athos megmentésében, és gyógyulásában. Azóta is hozzájuk visszük védenceinket, és most már saját kedvenceinket is. Bambi patella ficamos hátsó lábai a mai napig nyugtalanítanak, mert látom, hogy folyton kapdossa fel őket. A bal lábának kétszeri sikertelen műtéte azonban eddig visszatartott a további próbálkozásoktól. Most viszont egyre inkább a műtét felé hajlok, ezért felkerestem Bambival a rendelőt, hogy röntgenfelvételt készítsenek a lábairól, illetve egy fogkőleszedésre, ha már úgy is altatják a röntgen miatt, gondoltam legalább ezen is túl leszünk egyszerre.

A felvételből kiderült, hogy egy csavar van a műtött lábában, amit ki kellett volna venni. Erről a műtétet végző orvosa nem tájékoztatott. Most végre részletes magyarázatot is kaptam, miért lehetett sikertelen a korábbi két műtét. Röviden leírom a lényeget. Bambi térdkalácsa kijár, ami több okból is lehet. Egyik ilyen, hogy nem jó helyen van a térdkalács részére az árok, vagy túlságosan pici. Vagy mindkettő. Ezt a problémát úgy javítják, hogy mélyítik az árkot, illetve arrébb helyezik, ha szükséges. Ehhez azonban pontosan el kell találni a mélységet, és a megfelelő helyet. Bambi esetében valószínűleg túl lett korrigálva az árok, tehát most a másik irányba jár ki a térdkalácsa. 

A sok piros pont mellett még egy jó pont, hogy ott lehettem Bambi altatásánál, a fogkőleszedésnél, és persze az ébredésnél. Így valószínűleg Bambi se élte meg akkora traumának az egészet, nem is volt olyan zaklatott az ébredés után, mint korábban, amikor nem lehettem mellette. Képeket nem tudok mutatni, mert teljes mértékben Bambira akartam koncentrálni, így nem készítettem, de az infót mindenképp meg akartam osztani, és persze a továbbiakról is beszámolok majd, okulásképpen. 

A bejegyzés trackback címe:

https://csivava.blog.hu/api/trackback/id/tr724354654

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása